Ste se že zalotile, da ste domov prinesle nove kavbojke, kljub temu, da jih imate v omari že ogromno ali pa ste kupile nove šalčke za kavo, čeprav imate doma že 3 komplete. Danes vam razkrivam zakaj je tako.
Vedenjska ekonomija varčevanja
Ekonomisti se že desetletja ukvarjajo z vedenjsko ekonomijo varčevanja. Kaj nas žene, da kupimo nove kavbojke, čeprav naša omara kar poka po šivih.
Načelo moč besede brezplačno se dotika vprašanja ali znižanje dveh potrošnih dobrin, enake količin lahko spremeni preferenco potrošnika, da bo raje izbral drugo dobrino, kot bi jo sicer. V večini primerov se preference posameznika spremenijo v kolikor je vključena beseda brezplačno. Tipičen trgovski trik je nakup praška 1 +1 gratis (če delite celotno ceno z dve, boste videli, da niste nič na boljšem).
Barve in raznolikost
Pri nakupu oblačil veliko raje izbiramo trgovine z veliko izbire in ogromno barvami, kot tiste s manj izbire zakaj? Občutek imam, da so tiste trgovine z manj izbire dražje. In večinoma tudi so!
Gre za ustvarjanje razlik v kakovosti in možnost izbire. Predstavljajte si, da bi vsak dan hodili v trgovino, ki bi bila videti popolnoma enako, sir na enakem mestu, enaka izbira kruha, enaka postavitev… zagotavljam vam, da bi se hitro naveličali. Morda se na videz zdi, da trgovine ničesar ne spreminjajo, pa to ne drži. Pomislite na Akcijske ponudbe – ki že predstavljajo spremembo, prostor, kjer so postavljeni izdelki tedni (npr. v Lidlu in Hofru). To počnejo zato, da vam ponudijo raznolikost in vas privabijo k nakupu.
Dolge vrste
Priznam, da sem ena izmed tistih nakupovalk, ki pustim košaro in odidejo iz trgovine, če je pred njimi dolga vrsta. To je tudi razlog ,da se izogibam nakupu okoli 15- 18 (plače) v mesecu in med 31-5 (pokojnine).
Večina trgovin se je že prilagodila kupčevi nestrpnosti in takoj, ko vodja zazna povečanje čakajočih kupcev odpre dodatno blagajno. To je tudi razlog, da raje izberem Zaro, kot druge trgovine z oblačili in raje Lidl ali Hofer kot Mercator.
Zakaj so dolge vrste problem? V vrsti ima kupec čas razmišljati ali blago potrebuje ali ne. Za zmanjšanje stresa med čakanjem nekatere trgovine nad pultom vrtijo video predstavitev ali predvajajo TV, kar je odličen prijem, da pozabite na vrsto pred vami. Nekateri čakanje rešujejo z ogledali – če je za pultom ogledalo v katerega se lahko gledate imate občutek, da čas mineva hitreje. Zato imajo tudi dvigala ogledala.
Nasmeh prodajalcev in znanje
Včeraj sem po nekaj letih ponovno obiskala trgovino za peke. Nasmejana prodajalka je z mano delila ogromno nasvetov in na koncu sem v trgovini pustila 50 €. Na poti domov sem preračunavala, in ugotovila da bi lahko prihranila najmanj 30 €, če bi izdelke kupila drugje. Kljub temu sem imela občutek, da sem poleg izdelkov prejela ogromno informacij, zato mi ni bilo žal zapravljenega denarja.
Nismo samo ženske dovzetne za nakupe. Pred enim tednom sva s partnerjem sklenila, da bi bilo smiselno najin stari TV zamenjati z novim Smart TV-jem, kjer bomo lažje Niku predvajali risanke. Dogovorila sva se za znesek, ki sva ga pripravljena porabiti za TV. Pozno popoldne se je partner vrnil domov z novim TV-jem, ki je bil 2x dražji. Oba sva ekonomista in po pogovoru sva se strinjala, da je bil gospod v trgovini tako prijazen in ga je z dobro primerjavo prepričal, da vzame 2x dražji TV. Na koncu sem se tudi sama strinjala, da dolga garancija, ambilight in kvaliteta slike zmaga.
Vonj in mehkoba barv
Nekatere trgovine imajo poseben vonj. Z zaprtimi očmi, bi lahko zaznala, kdaj sem prišla do pekovskih izdelkov, kdaj do oblačil in kdaj do usnjenih čevljev. Ni pa samo vonj tisti, ki nas prepriča v nakup.
Pomembna je tudi izbira barve svetlobe. Barve so čustveno nabite in v nas sprožajo pozitivne ali negativne občutke. Čim več ima barva v sebi svetlobe, bolj je vesela in obratno. Če bi bil kruh osvetljen le z let svetlobo, se ne bi odločili za nakup. Kupujete vendar kruh in ne zlatega prstana. Ravno tako je pomembna barva svetlobe. Rdeča barva predstavlja nevarnost in zagotovo se ne bi dobro počutili v trgovini z rdečimi reflektorji. Temna tla dajejo občutek varnosti in svetle police prostornosti. V otroških trgovinah je smiselna uporaba živih barv, saj so vplivneži na nakup večinoma otroci.
Parkirni prostor
Dokler nisem imela Nika nisem razumela označenih parkirnih mest za mamice. Mamice potrebujemo več prostora pri odpiranju vrat zaradi otrok. Zato je parkirni prostor, namenjen nam, izjemno pomemben.
Trgovine, ki imajo parkirišča za mamice veliko pogosteje obiskujem. So blizu trgovskih vrat in imajo ogromno prostora.
Preberi še: Seznam stvari za dojenčka, ki jih ne potrebujete, Seznam nepotrebnih stvari za v porodnišnico
Kontakt
Sem mama, partnerka in poslovna ženska, ki obožuje visoke pete. V prostem času rada preberem dobro knjigo, pišem in ustvarjam. Družbo nam dela mala bela kepica, nemški špic LORD.